Friday, September 14, 2012

Placenta Previa Type 3 - heavy bleeding - emergency czer

rkandungan kali ini penuh dugaan dan cabaran.dengan kehilangan  seminggu sbelum sambutan hari raya aidilfitri, dan juggak dgn masalah uri  xnaik2 dari a ungan hinggalah terpaksa di czer akibat tumpah darah. doktor srankan a tnggal  wad seawal kandungan mencecah minggu ke 34.maka duduk aaku  spital edang d5F katil no 2 selama 16hari.hari pertama memang la sedih tringatkan ai nanak umh.tp bila da kenal ramai kawan2 kt dlm wad tu,mucul plk pasan eonok.lagi2 udpt kawan yg senasib ngn aku,kak linda sime darby.kandungan kng 2mgu aku saku.aku masuk wad pada 24/8/12.dijadualkan elective czer pada 19/9 iitu da iggu ke 38.namun dh tersurat yg pesakit PP ni umpama bom jangka.tanpa sgka2 ketika aku sedang mmbuang air kecil tetiba bunyi 'pop'letupan ecil.serentak nitu mncurah2 darah mengalir.keluar dr toilet aku infom roomate wd au,zurin  aku lding.dia y baru sehari melahirkan ak terus brlari mendapatkan msi.padahal a  utton pnggil nurse,tp klam kbut punye pl,abih lupa.berlari nurse ndoc dtg.doc suk  wh.mm mmg heavy bleeding.terasa darah klua mencurah2 tp xde s sit.nurse kdtg cucuk kiri kanan tngan n lengan.doc call OT nk trus pepare naku kemergency czer.sampai je k OT,Tuhan j tu btapa brdeBarnya au.pakar anest trpaksa bius GA(full bius) sebab au beeding byk n berisiko.dia tkut tme pate t a komplikasi n da xdpt kntrol.aku masuk OT jm 4.30,bby klua 5.30  ku ear j6.30.sedar2 j tya by mana.rupanya by hypo,so derang kna pntau jap.7.30 a nk   a.mlm t by nurse y jada.sakitnya czer Tuhan je y tau.lg sakit brganda d nmal.mlm  u layan fb sambbil tido kejap2.xnk pikir sakit sbb lg pikir lg sakit.suami nk tengok u jp.hepi btul ia bla dpt by girl.esoknya b tiub encing da buang,aku ghubby d dlu.dia la yg tllg pimpin au g toiilet,tuka pad ncuci kaki au.huhu kalo k tu skitnya zr,mmg tobat ppasni aku nk brsalin normal.

No comments:

Post a Comment